۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

مگان شهناز کبیر؛ ستاره یی که خواهد درخشید


موسیقی شرقی را پدر افغان اش به او معرفی کرد و موسیقی غربی را مادر ایرلندی اش؛ آهنگ های پاپ/راک مگان شهناز کبیر حالا، طعم هر دو موسیقی را با خود دارد.

مگان کبیر، آهنگساز و آوازخوان جوانی است که در آمریکا زندگی میکند. او 20 سال پیش در شهر کوچکی بنام بون واقع در ایالت کارولینای شمالی متولد شد ولی بیشتر دوران کودکی اش را در تنسی و کالیفرنیا گذراند جاییکه جمعیت کثیری از مهاجرین افغان زنده گی میکنند. او با آنکه از پدری افغان و مادری ایرلندی زاده شده است، خودش نه افغان است و نه ایرلندی؛ بلکه یک دختر آمریکایی است که دو فرهنگ متفاوت را با خود حمل میکند؛ مگان موهای سیاه را از پدر کابلی اش به ارث برده است و چشمان سبز را از مادر اروپایی اش. ولی با وجود این، او دست پروده ی فرهنگ آمریکا است. او از فرهنگ عامه پسند آمریکایی تاثیر پذیرفته است و درباره ی زنده گی آمریکایی آواز میخواند.
ادامه این یادداشت را در سایت دویچه وله بخوانید.

آهنگ بچه نشو ای دل به آواز مگان
آهنگ خداحافظ خداحافظ (انگلیسی) به آواز مگان

۸ نظر:

  1. اقاي كريمي واقعا زيبا نويشتي قلمت نويسا باد.

    پاسخحذف
  2. علی واقعا کولاک کردی
    همانطور که حدس می زدم کم کم به آن کسی تبدیل می شوی که روزی بیایم و از خودت یک فلم بسازم
    زنده و سلامت باشی

    پاسخحذف
  3. سلام
    امروز تازه با وبتان آشنا شدم؛ ولي آن قدر شيوه بيانتان، ساده، بي تكلف و زيبا بود كه چند مطلب را خواندم.
    موفق باشيد

    پاسخحذف
  4. سلام
    شما کجایید؟ چرا نیستید؟

    پاسخحذف
  5. ای ساکی، پرسان نکن که روزگار اندیوالت خراب است! این روزها در غم پایان نامه مانده ام، زمانیکه کمی رخصت شدم دوباره به دنیای وب بازخواهم گشت.

    پاسخحذف
  6. سلام من عباس هستم خود منهم موسیقی کار می کنم امید وارمم روزی باهم کنسرتی برای افغانستان اجرا کنیم

    پاسخحذف
  7. سلامافغانی هستم خود منهم موسیقی کار می کنم امید وارمم روزی باهم کنسرتی برای افغانستان اجرا کنیم

    پاسخحذف